2012. április 26., csütörtök

Danielle Trussoni - Az átok



                                  

Eredeti cím: Angelology
Megjelenés: 2011
Oldalszám: 448



Fülszöveg
2010 legnagyobb könyvszenzációja az Egyesült Államokban!
"Abban az időben, amikor az istenfiak bementek az emberek leányaihoz, és azok gyermekeket szültek nekik - sőt még azután is -, óriások éltek a földön. Ők azok a vitézkedők, akik ősidőktől fogva hírnevesek voltak."
(Teremtés könyve 6:4)
Különös mozaik bontakozik ki a történelem színfalai mögött… Misztikus templomok, megfejthetetlen kódokat rejtő festmények… A bibliai teremtéstörténet és a lázadó angyalok, Orpheusz lantja, Noé gyermekei, akik az özönvíz után újra benépesítik a földet, a náci uralom Európában... Megannyi részlete ugyanannak a rejtélyes kirakósnak… De vajon létezik-e bárki, aki összefüggést találna a látszólag különálló darabkák között?
A bukott angyalok leszármazottai, a nefilimek köztünk élnek. Szinte láthatatlanok.
Vagyonuk, emberfeletti erejük, erőszakosságuk és kíméletlenségük azonban biztosítja uralmukat az emberek fölött. Csak egy titkos társaság tud a létezésükről: az angelológusok, akik megszállottan kutatják gyenge pontjaikat, hogy megvédhessék az emberiséget a teljes leigázástól. A kilátástalannak tűnő küzdelem új lendületet kap, amikor kiderül, hogy a nefilimeket szörnyű kór támadta meg, és pusztulással fenyegeti fajukat. Egyetlen esélyük a túlélésre, ha megtalálják Gábriel arkangyal csodálatos hatalmú, régen elveszett lantját...
A látszólagos mozdulatlanságot a véletlen kavarja fel, amikor Evangeline, a fiatal apáca, rendháza archívumában egy régi levélre bukkan… Nem is sejti, hogy az általa felfedezett irat a hiányzó részlete annak a kirakósnak, amelyet évezredek óta próbálnak összerakni… A játék neve az idők kezdete óta ugyanaz: harc a hatalomért.
A regény a tavalyi év egyik legnagyobb könyvszenzációja volt Amerikában. A New York Times 2010 legfontosabb művei közé sorolta, a Columbia Pictures pedig egymillió dollárt fizetett a megfilmesítés jogáért, és igazi szuperprodukció készül belőle az Oscardíjas Marc Forster rendezésében.



Véleményem+leírásom
Ez az egész herce hurca egy hangszer miatt van, ami megváltoztat mindent.
nem tudom eldönteni, hogy tetszett ez a könyv, vagy halálra untam magam.. na jó ezt így mégsem mondhatom, mert az utolsó 100-150 oldalt befaltam, de mégis.. sokkal többet vártam. Az alapötlet jó, a szereplőkkel lehetne mit kezdeni, de valahogy mégsem rázódott bele úgy az írónő, ahogy én azt vártam. Remélem, hogy a trilógia további részei jobbak lesznek. Jó pont, hogy a borító gyönyörű.
Többféle szemszögből olvashatjuk ezt az történetet. Evangeline, Celestine, Verlaine, Grigori.
Grigori nekem nagyon szimpatikus volt az elején, talán az elesettsége miatt, mondván, hogy úgysem lehet rossz ember nefilim. Hát tévedtem, szóval ő átment a leginkább unszimpatikusak táborába, így azt mondom, hogy megérdemelte amit kapott. Verlaine-ről nem tudtam megállapítani az elején, hogy most szimpi, vagy nem.. őt amolyan kisebb mellékszereplőnek véltem.. hát tévedtem.
Evangeline olyan kis gyámoltalan kismadárnak tűnt, aztán meg tessék.. a látszat csal, még ha apácáknál nevelkedett is. Gabriellát Celestine szemszögén keresztül ismerhetjük meg. Ő itt volt nekem unszimpatikus, de amint kiderültek a miértek, máris más színben látja az ember a dolgokat. Őt nagyon megsajnáltam a végén.
Amikor még nem tudtam, hogy ki is valójában Grigori én már titokban összeboronáltam Evangelinnel. Úgy ahogy Verlaine-t is. Ezt meg is osztottam @Midoriko-val, aki közölte, hogy csak várjam ki a végét.. hát igen... voltak meglepőbbnél meglepőbb fordulatok.
pl: Mi köze van Evangelinnek Grigorihoz??
Mivel genetikai hibás vagyok, ezért beleolvastam a végébe, és hűde meglepődtem..

molyon beleolvastam 1-2 véleménybe 1-2 mondat erejéig, és felmerült az illetőnél olyan kérdése, ami nekem eszembe nem jutott volna.. na jó talán miközben ezt írom.. lehet hogy eszembe jutott volna..
pl: Mindegyik nefilim ilyen gonosz, és hatalomra éhes teremtmény? 

Ami nagyon bejött, az a lant furfangos elrejtése volt! Valamit akartam még írni, de ha fejbe vertek sem fog eszembe jutni... (megvan) a Bibliai történetek.. háááát jó okés azért itt is van 1-2 kérdésem.. ez a tipikus ha neki szabad akkor a másiknak miért nem féle, de "nem vagyunk angelológusok"

Végül is összességében nem volt egy rossz könyv, csak le kell erőszakolni az embernek az elejét, és utána már sínen van.. (nem tudom, hogy miért, de ezek a gribborik tetszettek-mármint ahogy kinéznek-)
Azt tudom, hogy ez egy trilógia, a következő rész még készülőben van, szóval nem tudom, hogy mikor lesz belőle valami, meg hogy lesz ez trilógia, de oké.. meg fogom venni (akció keretében, mert azért nem volt annyira jó könyv, hogy még egyszer  kétszer kiadjak érte 3500ft-t)

ha jól tudom, akkor film is készül belőle, kíváncsi vagyok, hogy mit hoznak ki belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése