2012. augusztus 12., vasárnap

Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége

Eredeti cím: Time traveler's wife
Megjelenés: 2010
Oldalszám: 564

Fülszöveg
A férfi harmincéves volt, amikor találkoztak, a lány hat. A férfi harmincéves volt, amikor összeházasodtak, a lány huszonkettő. Henry genetikai hibával született: időnként kizuhan a saját korából és eltűnik. Ilyenkor elmúlt és eljövendő élete érzelmi csomópontjain találja magát. Nem tudhatja, mikor történik meg újra, s hol találja magát legközelebb. Egyetlen biztos pontja Clare, akihez mindig visszatér. Szeretik egymást, és megpróbálnak normális családi életet élni, de nem tudják, gyermekük örökli-e a betegséget, és mikor jön a halál. Csak azt tudják, hogyan jön: mindketten látták a férfit lőtt sebbel meghalni. Igaz, akit bárhová sodorhat az idő, az sosem hal meg teljesen.

"Elbűvölő és lebilincselő mese a sors játékáról és a szerelembe vetett hitről. Mindarról, ami két embert összeköt." - The Publisher
"Az időutazó felesége a szerelem győzelmét ünnepli az idő felett."  - Chicago Tribune

Véleményem+leírásom
Először a filmet láttam, és csak a véletlen folytán találtam rá a könyvre. A film nem nagyon fogott meg. Ezért gondolkoztam, hogy megvegyem e a könyvet. Végül nem vettem, meg, barátnőktől kaptam ajándékba. Sokáig porosodott a polcon. Amikor nálam sokáig porosodnak azok általában utána beszippantanak. Itt a hangsúly az ÁLTALÁBAN-on van. Ez a könyv nem váltotta ki belőlem azt amit az Outlander (azért ezt a példát hoztam fel mert az is sokáig álldogált olvasatlanul és 2-3 nap alatt elolvastam).
Mikor elkezdtem olvasni az Időutazó feleségét újra megnéztem a film, sokkal jobban tetszett, mint először. A könyvben engem picit zavart a sok dátum, meg hogy Henry és Clare hány évesek, de szükséges volt ahhoz hogy megértem a történéseket. Az elején próbálkoztam vele, hogy kihagyom, de hát.. nem lehetett. Ami engem meglepett, hogy a film eléggé könyvhű volt, kivéve 1-2 ember kinézetét, de bocsánatos bűn.
Nem éppen az általam olvasott művekhez tartozik, de kell a változatosság. Ami még a változatosság illeti, ez egy egyrészes könyv :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése