2012. augusztus 8., szerda

Kérdezz - felelek

Játékszabályok: 
– Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról 
– A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell 
– 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek 
– 11 embert meg kell jelölni és linkelni

11 dolog rólam
1. imádom a csokit, fagyit és a sütit annak ellenére, hogy nem sokszor eszem, és nem is ehetek belőlük sokat

2. szeretek nyerni, amivel szerintem sok ember így van

3. szeretek érvelni, meggyőzni másokat arról, hogy az ég zöld és nem kék

4. imádok kötekedni/kötözködni - nem úgy hogy odamegyek az utcán valakihez és belekötök, hanem olyan kis aranyosan. Most éppen konkrét példát nem tudok felhozni, de majd kiegészítem magam...
Szeretek beszólogatni ilyen kis hülyeségeket.

5. csillagjegyem a nyilas, és tökéletesen megfelelek a leírásnak. Talán azzal a kivétellel, hogy én a tartós kapcsolatok híve vagyok, és nem akarom lerázni a másikat pár hónap után.

6. szeretnék férjhez menni, majd..... valamikor. Nem az elkötelezettség miatt. Nem a papír miatt. Hanem mert szeretném megszervezni a saját esküvőmet, szeretnék felhúzni egy gyönyörű menyasszonyi ruhát, szeretnék gyönyörű frizurát és sminket. Egyszóval hogy rólam és csakis rólam (meg a leendő férjuramról) szóljon az a nap. Gyerek? kérdezd meg 5 év múlva. Most úgy vagyok vele, hogy aranyosak meg minden.. amikor alszanak, meg az anyjuk karjában, csak nekem ne nagyon kelljen hozzájuk érnem. De ha megérek az anyaságra, akkor szeretnék egy fiút és egy lányt (a legjobb ha ikrek lesznek, így egyszerre le van a szülési procedúra)

7. éppen a sokadik leghosszabb ideje tartó rock-korszakom élem. Persze ez nem azt jelenti, hogy non-stop rock zene szól nálam. Bár azért legtöbbet mégiscsak Breaking Benjain, Nickelback, Bon Jovi és Apocalyptica 1-2 száma megy. De szeretem Flo-Rida-t is és Bruno Mars-t is csakhogy 1-2 nem rock-énekest is mondjak.


8. láttátok a Boltkóros naplója című filmet? igen? na akkor képzeljetek el engem úgy mint azt a csajt. Becca-t (jéé most esett le, hogy ez a moly nevem is.. natessék.. a tudatalatti) csak én nem shopaholic vagyok hanem bookaholic. Ő nem tud úgy bemenni egy üzletbe hogy ne venne valamilyen ruhát. Én is így vagyok a könyvesboltokkal. Ha bemegyek akkor legtöbbször muszáj vennem is valamit. Ennek következtében csak gyűlnek és gyűlnek a várólistás könyveim

9. Margit Sandemo volt az aki elindította bennem ezt az olvasási lázat a Jéghegyek népe sorozatával. Még mindig ezt tartom a legtartalmasabb, legizgalmasabb, leg..leg..leg...legjobb könyvsorozatnak a világon.

10. egyáltalán nem vagyok buliba járós. Nem vagyok semmi jónak az elrontója, gondolok itt az ivásra meg a dohányzásra. Én is voltam már részeg 1-2 alkalommal - de nem annyira, hogy utána ki is hánytam volna. Szerintem ez megalázó (különben meg kárba vész a pia). Dohányozni is dohányoztam már, és fogok is szerintem, de kb havi 1-2 szál. Nem tüdőrákban fogok meghalni, bár aztán kitudja.. az is abban hal meg aki a büdös életben nem szívott el egy szálat sem.

11. Nagy álmom, hogy ha nyerek a lottón, akkor szeretnék nyitni egy ilyen kis kávézós-teázós-sütizős-beszélgetős-zenélős-könyvtáras-könyvesboltos kis helyet a Pécsett a Király utcában.



Kérdések és válaszok
1. Melyik könyvet olvastad életedben először?

hát ez egy nagyon jó kérdés... arra emlékszem, hogy általánosban kellett olvasni pl a Vuk-ot meg az Egri csillagokat, meg hogy középsuli előtt olvastam Hoffman: Az arany virágcserép c könyvét, és Longos: Daphnis és Chloe-ját. Később Margit Sandemo: Jéghegyek népe szerelmese lettem. Azóta vagyok könyvmoly.

2. Olvastál már el könyvet csak azért, mert láttad filmben és nagyon tetszett? Ha igen melyik volt? óha.. Interjú a vámpírral. Egyik kedvenc filmem. Bár a könyvet nem teljes egészében olvastam el, kb 30-50 oldal van vissza a végéből.
Aztán ott a Villámtolvaj. Megláttam a film előzetesét a tv-ben, na mondom gyors elolvasok. Tetszett, majd megnéztem a filmet, és végig-szitkozódtam az egészet, hogy mennyire megváltoztatták.
Narnia -  Előbb láttam a filmeket, és utána olvastam el a könyveket. Itt már nem voltak akkora "másságok"
Trónok harca - meglepett. Előbb láttam a sorozat 1. évadát, na mondom akkor olvassuk el. Ugyan az a könyv és a film. Persze a 2. évadnál már nem éppen így van.

3. Melyik a jobb? A könyv amiből a film készült, vagy a film ami a könyvből készült? Attól függ, hogy ki a rendező, van e beleszólása a könyv írójának, és ha van akkor azt mennyire veszik figyelembe.
Filmből készült könyvet még nem olvastam.

4. Ha csak egy könyvet (nem sorozatot) választhatnál amit magaddal vihetsz egy lakatlan szigetre melyik lenne az? 
Van nekem egyáltalán olyan könyvem ami nem sorozat???? talán 1-2 darab, de... most így hirtelen nem jut eszembe olyan ami 1 részes és már olvastam is...
Jó legyen.. Margit Sandemo: Az elfeledett királynő
(Az ér ha a Narnia mind a 7 része 1 könyvben van meg???)

5. Követed az Olimpiai eseményeket vagy csak néha néha belefutsz egy – két hírbe? Annyira vagyok képben, hogy fél füllel hallom amikor angol-tanfolyam előtt folyik az eszmecsere a csoporttársak között, hogy mi volt előző nap, mi lesz aznap, mi van még vissza, esetleg milyen érmet kaptunk.

6. Melyik az az író aki nagy hatással volt az életedre? Egyértelmű, hogy a már sokat emlegetett Margit Sandemo.

7. Ha lehetőséget kapnál arra, hogy egy általad választott íróval közösen megírjatok egy könyvet, ki lenne az? Milyen műfaj lenne? Mi lenne a témája? az biztos, hogy valamilyen paranormális romantikus könyv(sorozat) lenne. Minden lenne benne ami csak kell. Egy kis történelem, egy kis saját világ, egy szerelmi sokszög (XD), átok... az, hogy mondjuk milyen lény(ek)ről szólna? azt nem tudom. Hogy kivel írnám? hát pff nem tudom. Nagyon szeretem Sandemo-t, Ward-ot, Kenyon-t, G. R. R. Martin-t...

8. Melyik az a történet (ha van ilyen) amelyiknek nem vagy elégedett a végével és szívesen átírnád? (Indokold!) Hát eddig leginkább sorozatot olvastam, annak meg szinte sosincs vége. Ha van is elvarratlan szál, akkor a következő részben elvarrják, vagy legalább is közelebb jutnak a megoldáshoz.

9. Kedvenc magyar íród? (Remélem mindenkinek van) Spirit Bliss, Benina, B.M. Grapes megjelent könyveit olvastam, és tetszettek/nek
Spirit Bliss vs Benina harc dúl bennem, de most legyen Spirit Bliss :) hajrá Pécs :)

10. Hiszem abban, hogy egy könyv megváltoztathatja egy ember életét? (Indokold!) Abszolút. Megtanít hinni más dolgokban. Máshogy látja az életet. Most már a könyvekben sem mindenki tökéletes testű-kinézetű főhősnő található. Vannak minden fajta témájú könyvek, más szemléletmódot is mutathatnak.
Visszatérve a hitre. lehet, hogy most hülyének fogtok nézni, de én hiszek a természet felettiben. Legfőképpen a szellemekben. Felmerül bennem mindig a kérdés, hogy ha nem léteznének ezek a dolgok akkor vajon hogy az istenben találták ki a sárkányokat/vámpírokat/alakváltókat stb stb.. Én úgy gondolom, hogy mélyen ebben a világban is létezik a természet feletti. Abban is hiszek, hogy van valami vagy valaki aki mozgatja a szálakat, minden ember sorsa meg van írva. (lehet, hogy egy kicsit elkalandoztam?)

11. Mit szeretsz a legjobban az olvasásban?
Azt, hogy akármilyen gondom van, elvonja róla a figyelmem, megnyugtat. Egy másik világba kalauzol el, szerelmet és kalandot ad. Amikor olvasok egy másik világban vagyok. Mintha ott lennék a szereplőkkel, vagy éppen filmet néznék. Sokszor megtörténik velem, hogy beugranak képkockák, vagy benyomások és elkezdek azon agyalni, hogy vajon isten ez melyik filmben volt, mert most úgy megnézném még egyszer, és a végén rá kell jönnöm, hogy jéé ez könyvben volt.



Az én 11 kérdésem
1. Melyik a kedvenc könyved/könyvsorozatod?
2. Volt olyan könyv(sorozat) amit többször elolvastál? Mi volt az? Hányszor olvastad?
3. Melyik műfaj áll hozzád a legközelebb? Miért? Melyik a műfajban a kedvenc könyved?
4. Mi alapján vásárlod a könyvet? Mi a döntő szempont?
5. Milyen zenét szoktál hallgatni olvasás közben? Szoktál egyáltalán zenét hallgatni közben?
6. Melyik az a könyv(sorozat) amiben negatívan és melyik az amiben pozitívan csalódtál?
7. Hiszel a természetfelettiben? Ha igen akkor konkrétan miben?
8. Ha írnál egy regényt/novellát, akármit... akkor mi lenne a címe, milyen néven adnád ki, milyen műfaja lenne, miről szólna?
9. Melyik íróval találkoznál, beszélgetnél ha tehetnéd? Ha már volt ilyen élményed akkor kivel találkoztál, és milyen volt az illető?
10. Milyen gyakran vásárolsz könyvet?
11. Melyik könyv volt az ami megadta a kezdő lökést a könyvmolylét felé?







(ezeket a kérdéseket ti olvasók is megválaszolhatjátok, én nagyon kíváncsi vagyok rá)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése