2012. szeptember 16., vasárnap

Suzanne Collins - Az éhezők viadala

Eredeti cím: The Hunger games
Megjelenés: 2009
Oldalszám: 390

Fülszöveg
Életben tudsz maradni egy olyan vadonban, ahol mindenki az életedre tör? Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.
Suzanne Collins trilógiája az utóbbi évek legnagyobb nemzetközi könyvsikere, amely hónapokon át vezette az eladási listákat a világ számos országában. 2012 márciusában pedig a mozikba kerül Az Éhezők Viadala filmváltozata, Jennifer Lawrence-szel a főszerepben.


Véleményem+leírásom
Na, végre megértem ezt is, hogy elkapott az Éhezők viadala láz. Időben mi? Hát igen, az Agave akciót vártam. Először csak az 1. részt vettem meg, mondom az egy dolog, hogy mindenki magasztalja, de jártam már úgy, hogy dicsértek valamit és nem is volt nagy szám. De ez igen. Jó kis disztópiás könyv. Úgy látszik ezek is tetszenek nekem. Ott volt a Tiszták. Az is nagyon bejött. Nagyon brutális egy könyv. Ahogy a gyerekek a viadal közben halomra ölik magukat a győzelemért, hogy egy kicsit is jobb legyen nekik. Ahogy napról napra élnek a mindennapokban, és kockára teszik azt, hogy részt kell venniük ebben a realityben, ami a feljebbvalók szórakozását hivatott biztosítani, akik amikor unatkoznak rögtön felpörgetik az eseményeket... Gyomorforgató a világ amelyet lefest az írónő. Mégis millióan olvassák és nézték meg a filmet. És én is követem a példájukat. Holnap megveszem a 2-3. részt, és most megnézem a filmet is.







Futótűz
Eredeti cím: Wildfire
Oldalszám: 404
Megjelenés: 2010

Fülszöveg

A Kapitólium dühös. 

A Kapitólium bosszúra éhes. 
A Kapitólium vért akar látni. 
És az igazi harc csak most kezdődik.

Katniss és Peeta megnyerték az Éhezők Viadalát, így ők és a családjaik megmenekültek az éhezéstől, de a fiatalok nem ülhetnek nyugodtan a babérjaikon. Vár rájuk a hosszú Győzelmi Körút, ismét csak a tévénézők árgus szeme előtt. 
A kötelező udvariaskodás unalmát azonban döbbenet és félelem váltja fel, amikor hírét veszik, hogy lázadás készül a Kapitólium ellen. Snow elnök sosem habozott lesújtani az engedetlenekre, és most is ott csap le, ahol senki sem várja. Emberek halnak meg, családok lesznek földönfutók, Katniss és Peeta pedig újabb küzdelemre kényszerülnek, ahol a tétek még nagyobbak, mint korábban.


Véleményem+leírásom
Az elején nem vártam, hogy ugyanolyan, vagy hasonló lesz mint az első rész. Hát nem is azt kaptam amire vártam. Hanem sokkal jobbat. :)
Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én a Katniss Gale párosnak drukkolok.
Hogy nem esik le Katniss-nak, hogy mit is jelképez a fecsegőposzáta?
Miért van rácuppanva az összes író arra a témára, hogy kinyírja a legszerethetőbb karaktereket?!
Egy újabb viadal, egy összeesküvés. Majdnem happy end. Kíváncsi vagyok a 3. részre



Kiválasztott

Véleményem+leírásom
Valahogy döcögősebb volt ez a könyv, mint az eddigiek, de tény, hogy ez is nagyon tetszett. Igaz, hogy nem nagyon szeretem a háborús könyveket - mivel ebben a részben már lázadnak rendesen - . Szerintem gondoljátok, hogy miért is nem. Ami miatt szerintem ti sem. Mégpedig azért, mert sok szívünkhöz nőtt szereplő csúfos halált hal. Persze nagyon meghatóak ezek a részek. Amikor mindenki könyörög, hogy légyszi hagyjatok itt, öljetek meg, de persze sem nem akarja megkönnyíteni szegény haldoklók utolsó perceit/másodperceit. Persze, mert nem akarják elengedni, mivel annyi közös emlékük van jó és rossz egyaránt. Én is nehezen engedtem el a trilógia során nagyon sok embert. De ennek a 3. résznek a végét igencsak megkönnyeztem. Sajnáltam, hogy Katniss végül nem Gale-t választotta. Pedig én nekik drukkoltam. Azt is sajnáltam, amit a Kapitólium Peeta-val művelt. Azt is sajnáltam, amit a lázadók tettek a saját embereikkel. Szerintem aki olvasta az tudja, hogy mire gondolok(végefelé a bombázás).
Még mindig állítom, hogy brutális sorozat, és csak erős idegzetűek olvassák. Ez volt a 2. disztópikus témában íródott (könyv)sorozat. Az első a Tiszták volt. Nem nagyon tudom eldönteni, hogy melyik iks volt durvább. Az, hogy az emberek összeolvadtak, vagy az, hogy a szegényebb embereknek meg kell ölniük egymást egy valóságshowban a gazdag emberek szórakozása érdekében. Ha pedig nem elég izgalmas a műsor, a Kapitólium tesz róla, hogy az legyen.  
Szóval brutális könyv, de merem ajánlani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése