2012. július 16., hétfő

Wolfgang Hohlbein – Heike Hohlbein


Tizenhárom
Eredeti cím: Dreizehn
Megjelenés: 2008
Oldalszám: 440

Fülszöveg
Amikor Thirteen a nagyapjához költözik, egy második világot fedez fel az öreg házban: folyosókból és szobákból álló labirintust. Hat gyereket tartanak ott fogva. Ők az utolsók azok közül, akiket a fizetséggel rászedett Patkányfogó elragadott a városból. Thirteen és barátja, Frank segíteni akarnak rajtuk, és eközben nemegyszer kerülnek életveszélybe. A gyerekek sorsa 13-án, Thirteen tizenharmadik születésnapján fog eldőlni.

Véleményem+leírásom
A főszereplő kislány a 12 éves Anna-Mária, vagyis Thirteen(angolul 13). Senki nem hívja Anna-Máriának, mivel a 13as szám körül forog az élete. Péntek 13-án született 13 óra 13 perckor 13 másodperckor. Mint mondtam,  úton útfélen ebbe a számba ütközik. 13 emelet, 13 lépcsőfok, 13-ak szövetsége, és a 13. születésnapja!! Ez az utóbbi a legfontosabb, ekkor sikerül megtörnie az átkot.

A fülszöveg merő borzalom annak, aki allergiás a Spoiler-re. Na, én nem tartozom ezek közé az emberek közé, bár bosszantott, hogy tudom a lényeget, és semmi meglepő infót nem kapunk. Az, hogy a Patkányfogóról van szó, az csak a végén derül ki. Tetszett ez a másik világ az ősrégi házban.
Thirteen-t én lazán néztem volna 16-18 éves lánynak, nem pedig majdnem 13-nak. Vuss nagyon aranyos bőregér bőrpatkány :) - ő volt a kedvencem a történetben.
Nem is tudom, hogy mi a túrónak porosodott ez a polcomon 2 éve. Persze, hogy itt is a borító volt az, ami megfogott és ráadásul Alexandra nagy nyári akciójában nagyon is megérte.

Ami a legfontosabb: 1 részes :)

óh, és nem a megszokott vámpíros, végfarkasos.... történet, nekem a Rózsa vére c. film jutott róla eszembe :)

Ez volt az első német könyv amit olvastam(tudtommal). Az egyik szerzőnek van még 2 könyve, ami engem baromira érdekel: 

http://moly.hu/konyvek/wolfgang-hohlbein-tuz
http://moly.hu/konyvek/wolfgang-hohlbein-aradat

mivel mind a kettő akciós az Alexandrában, szeptember 16ig tuti, hogy beszerzem őket




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése