2012. június 28., csütörtök

Szitakötő a borostyánban




Fülszöveg:
Claire Randall húsz éven keresztül megőrizte titkait. De most felnőtt lányával együtt visszatér Skócia fenséges, ködfátyolba burkolózó hegyei közé. Claire itt szeretné elmondani a lányának az igazságot egy fontos dologgal kapcsolatban, amely éppen olyan megdöbbentő, mint ami mögötte van: az ősöreg kőkör rejtélye, az idő korlátain átívelő szerelem és James Fraser, a skót harcos, akinek lovagiassága egykor ott tartotta Claire-t a férfi évszázadának veszedelmei között a saját korába való visszatérés helyett. Ezúttal a vér és a szenvedély öröksége állítja próbatétel elé Claire gyönyörű, rézvörös hajú lányát, Briannát, miközben ezzel párhuzamosan folytatódik Claire önfelfedezésének útja Stuart Károly intrikával teli párizsi udvarában, ahol férjével együtt versenyt fut az idővel, hogy elejét vegyék a kudarcra ítélt felföldi felkelésnek, és elszántan küzd azért, hogy megmentse mind gyermekét, mind a szeretett férfit. "Rengeteg akció, rengeteg szex ... Diana Gabaldon született mesélő." - (Arizona Republic). "Diana Gabaldon fényévekkel jár romantikusregény-író kollégái előtt." - (Daily News (New York))

Véleményem+leírásom
Néhol lehet, hogy becsúszik 1-2 SPOILER
Mielőtt ezt a második részt elolvastam volna, felfrissítettem az emlékezetemet - vagyis elolvastam az első részt. Mint első olvasásra rögtön magával ragadott, és annak ellenére, hogy tudtam, hogy mi van benne beszippantott, és egy percig sem unatkoztam az olvasása közben.
Ezután kezembe vettem a második kötetet, aminek az eleje sokk-ként  ért. 
A történet 200 évvel később folytatódik, amikor is Claire és a lánya Brianna visszatérnek Skóciába, és felkérik Rogert(az első részből ismerhetjük, ő volt a tiszteletes fogadott fia), hogy nézzen utána 1-2 embernek. Később Claire elmondja neki is és a lányának is az igazságot, hogy ki is Bree apja - amit persze az elején nem hisz el, majd feltűnik egy újabb régi szereplő: Geillis/Gillian, ami meggyőzi a lányt arról, hogy az anyja nem elmebeteg. 
Ez a könyv sokkok sorozatát tartogatta a számomra. 
Az 1. amikor 200 évvel később vagyok (mi történt? hol van Jaime????)
2. amikor Claire kijelentette(elhamarkodottan), hogy tudja mi történt élete szerelmével
3. (a könyv végére lapoztam) amikor kiderült, hogy mégsem tudja mi történt a szeretett férfival.
4.egy halottnak hitt ember feltámadása
5. egy tragédia
6. Stuart Károly tette
7. Frank származása
8. Roger ősei
feladtam a leckét mi?
Akkor lássuk mi is történt Jaime idejében
Jaime és Claire Francia országban vannak, ahol megpróbálják megakadályozni a felkelést. Ez nem titok, ezt az 1. rész végén is említi. Claire persze terhes, közben azon aggódik, hogy mivel Jack Randall meghalt, hogy-hogy még rajta van Frank gyűrűje. Aztán azt hittük, hogy kiderül.. de mégsem, és ez az egyik meglepi pontom.. amit sejtettem egy bizonyos párbaj után, amit tragédia követett.
Sokáig dühös voltam Jaime-re, hogy miért is nem megy el Claire-hez??? de aztán fény derült rá, és annak az árára is, amikor elment hozzá.
Visszatérünk Skócia földjére, és ismét találkozhatunk a felvágott nyelvű Jenny-vel, a hűséges Ian-el is - megvallom Jaime után ők a kedvenc szereplőim :)
Ez a könyv nagyon sok helyen megríkatott, és nem tudom, hogy mi lesz velem most egy évig, amíg kiadják a 3. részt (talán az, hogy mazochista leszek, és ha bejön az angol tanfolyam akkor elolvasom angolul)
Aki olvasta az első részt, annak kötelező, nem hiszem, hogy van olyan ember, aki olvasta és nem tetszett neki az első részt.

Mindenki azon van kiakadva, hogy azért nem tetszett neki az első rész, mert tele volt szexxel. Naés?? Most komolyan.. ugyan már.. az élet velejárója.
Ebben a kötetben, pedig negyed annyi sincs.
"Rengeteg akció, rengeteg szex ... Diana Gabaldon született mesélő." - (Arizona Republic) - hol van ebben a rengeteg szex?

Mindegy.. engem eddig sem zavart a szex a könyvben, ezután sem fog, és vannak még így páran rajtam kívül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése