2011. június 21., kedd

Becca Fitzpatrick

Becca Fitzpatrick
Becca Fitzpatrick (Ogden, Utah, USA, 1979. február 3.) amerikai ifjúsági regényíró.
Nyolcévesen látta először A smaragd románca című filmet, minek hatására felmerült benne, hogy egy nap író lesz. Már gyerekként is nagyon szeretett olvasni, sokszor a takaró alatt olvasott egy zseblámpa segítségével. 2001-ben közegészségügyi szakon diplomázott le. Írással 2003 február 3-án kezdett foglalkozni, amikor születésnapjára egy írói tanfolyamot kapott a férjétől. Ekkor kezdte írni eddigi legsikeresebb könyvét, a Hush Husht. Miután befejezte a könyvet, eltette a fiókjába és belekezdett egy másik könyvbe The Tornado Interviews címmel, amivel második helyezést ért el a Utah Arts Counsel írói versenyén. Ennek a sikernek köszönhetően fordult vissza a Hush Hush felé. Csak 2008 júniusában került közelebb a kiadás felé, amikor is ügynökre talált Catherine Drayton személyében, akivel átbeszélték a regény gyenge pontjait, majd átírták és szerkesztették a könyv bizonyos részeit. Az újabb „b” verziót szeptemberben küldték el több kiadónak. A Simon & Schuster elég hamar élénk érdeklődést mutatott, és 2009-ben kiadásra került a regény. Férjével és gyermekeivel Fort Collinsban, Coloradoban él.

Érdekességek
  • Bár a Hush, Husht már azelőtt megírta, hogy az Alkonyat siker lett volna, a kiadója mégis azt kérte, hogy a biológia órás részt írja át, mert az említett könyv elején is az van. Az írónő erre nem volt hajlandó, így az eredeti elképzelés alapján jelent meg a könyv.
  • Tinédzser korában elégedetlen volt a hajával. A göndör fürtök kifejezetten idegesítették és naponta egy órán keresztül próbálta kiegyenesíteni őket. Mára azonban megbékélt vele.
  • Szeret kocogni
  • A legkedvesebb karaktere Vee, aki két jó barátnő személyiségének összegyúrásából keletkezett.
  • Patch karakterét is egy korábban ismert emberről mintázta, de nem árulja el ki is az.
  • Más írókkal ellentétben (mint például Stephenie Meyer) képtelen írás közben zenét hallgatni, mert elvonja a figyelmét.
  • A Hush Hush még meg sem jelent máris 13 országban értékesítették a jogokat.


Hush hush
1. Hush, hush
2. Crescendo
3. Silence

Hush Hush-Csitt Csitt
Eredeti cím: Hush Hush
Megjelenés: 2010
Oldalszám: 360

Fülszöveg:
Szent eskü, bukott angyal, tiltott szerelem.
A romantika nem szerepel Nora Grey tervei között. Az iskolában egy sráchoz sem vonzódott különösebben, akármennyire is próbálta erőltetni legjobb barátnője, Vee. Aztán feltűnik Folt. Fesztelen mosolyának és lélekig hatoló pillantásának Nora képtelen ellenállni. Hiába súg mást a józan ész... Nora nem tudja eldönteni, hogy a fiú karjaiba kellene-e omlania, vagy inkább menekülni és elrejtőzni előle. Végül egy ősi csata közepén találja magát, hallhatatlanok és bukottak között - és amikor arra kerül a sor, hogy ki mellé álljon, a rossz választás Nora életébe kerül.


Véleményem+leírásom
Arra emlékszem, hogy amikor először olvastam, akkor is hamar kivégeztem, de valahogy nem hagyott bennem nyomot. Most is hamar elolvastam, annak ellenére, hogy 360 oldal. Pár óra alatt meg is volt. Ez a baj a VP-vel. vastag lapok, és 1,5-es sortáv. (Bezzeg a Tűz és Jég dala sorozat-Trónok harca)
Angyalok, mostanában ez a menő…a vámpírok már uncsik :) najó nem, de most én is angyalmániás vagyok. Bevezető résznek nagyon klassz volt. Tipikus..rossz fiú, aki jó, jó fiú, aki rossz. Meghódításra váró lány, a rossznak tűnő jófiú elnyeri a lányt. Nemsokára neki is állok a 2. résznek! Nekem is kell egy ilyen őrangyal XD

Olvasói vélemények/kritikák
Az alapötlet nem lenne rossz, de a kivitelezés (azaz a történetvezetés, a szereplők kidolgozása) bőven hagy még kívánni valót maga után. Engem személy szerint irritált a főhős lány, sőt a srác is. Nem tudtam átérezni a kettejük között kibontakozó kapcsolatot, ezért az érzelmesebb jelenetek is csak úgy lógtak a levegőben számomra. Az egész könyv eléggé szedett-vedett hatást keltett bennem, mintha az írónő nem tudta volna eldönteni, hogy mikor mi következzen és főhőseink most épp meg akarják ölni egymást vagy egymás karjaiba omolnának. Ez csupán az én véleményem, nem szeretnék senkit eltántorítani a könyv megvásárlásától
 Nekem nagyon tetszett!!!!:D Ma kezdtem el, de be is fejeztem. Sokkal jobb, mint az ehhez hasonló történetek. Véleményem szerint. Itt kivételesen nem irritált a középpontban álló lány karaktere. Nehéz megmondani, hogy miért...de na.:D Mindegy. Nagyon tetszett. Mit lehet tudni a második részéről????

Na, elolvastam! Kíváncsian várom a második kötetet! Egyszerűen remek volt! Kiszámíthatatlan és meglepő! Hasonlóan az Evernight sorozathoz. Huhh... nagyon-nagyon megfogott, főleg azért, mert egyáltalán nem jöttem rá, illetve meg sem sejtettem, hogy kb. mi lesz a vége... :D

 Crescendo

Megjelenés: 2011
Oldalszám: 390

FülszövegNora tudhatta volna, hogy az élete messze nem tökéletes. Bár a barátja, Folt egyben a szó szoros értelmében vett őrangyala is (aki a rangja ellenére minden, csak nem angyali), a dolgai mégsem állnak jól. Először is ott a nyári iskola, és mint egy rémálomban, régi ellensége, Marcie Millar lesz a laborpartnere. Aztán meg Folt is mintha minden ok nélkül egyre távolabb kerülne tőle. Mindennek a tetejébe Norát lidércálmaiban és különös látomásaiban újra és újra kísérti apja meggyilkolása.   
  
Ahogy Nora elveti józan esze tanácsait, és egyre mélyebbre ás apja halálának rejtélyében, felmerül benne a kérdés, hogy Nephil vérvonalának is köze van-e a dologhoz – azonban ez csak még sötétebb árnyékot vet a kapcsolatára (vagy inkább annak hiányára) Folttal. Vajon Folt többet tud, mint amit elárul? Miért tűnik mindig úgy, hogy meg szeretné akadályozni Norát a válaszok kiderítésében? És ha Folt valóban az őrangyala, miért van Nora élete mindig veszélyben?



Véleményem+leírásom
Nora és Folt kapcsolata majdnem tökéletes, egy bibi van hogy az érzelmeik elárulják őket, és ez veszélybe sodorja a kapcsolatukat. Olyannyira, hogy szakítanak - itt ideges voltam... áh még most is az leszek, hacsak eszembe jut... Utána hogy Marcie-val lóg Folt? milyen dolog ez? pont miatta szakítottak? kérdeztem én. Itt is ideges voltam!!! Valaki ki akarja iktatni Nora-t.. de ki?? először Scottra gyanakodtam. Félig-meddig igazam is lett. Aztán nem bírtam magammal, és elolvastam az utolsó 2-3 oldalt. Akkor egy pöppet megnyugodtam, és elgondolkodtam, hogy kerül oda az az ember, aki odakerült amikor eddig nem is említették. Aztán persze mindenre fény-derült. Senki/semmi sem az aminek látszik. Értelmet nyert egy csomó dolog. A végén azt hittem, hogy jaj de happy end, de miért lenne??? Becca????? MIÉRT TETTED EZT VELÜNK?? ÍGY BEFEJEZNI? EZ EGY ÚJ KÍNZÁSI FORMA, AMIT CSAK KÖNYMOLYOKNAK FEJLESZTETTEK KI?????????

Rajongói: http://www.megaupload.com/?d=BVPATZN2


Silence részlet http://www.megaupload.com/?d=UP13FCB7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése